Merhaba arkadaşlar, bu makalemizde yeni bir örnek üzerinde algoritmamızı
kurguyalım. Ardından Visual Studio ortamında bir Console projesi üzerinde
örneğimizin kodlarını yazalım. Bu makalenin daha faydalı olabilmesi için
öncelikle Algoritma Nedir ve Algoritma Örneği makalesini okumanızı tavsiye ederim.
Yeni örneğimizde kullanıcı tarafından klavyeden girilen iki sayıdan büyük
olanı küçük olana bölelim ve bölümü ekrana yazdıralım. Visual studio ortamına
geçmeden önce problemin algoritmasını yazmamız gerekecektir.
Dilerseniz şimdi
algoritmasını yazmaya başlayalım.
1.Başla
2.Girilen sayıları bellekte tutabilmek ve gerektiğinde ulaşabilmek için
sayısal değerleri tutabilecek 3 tane değişken tanımlayalım. değişkenler
sayı1,sayı2 ve sonuç bilgileri içindir.
3.Kullanıcıdan ilk sayıyı iste
4.Kullanıcının girdiği sayıyı değişkenlerden ilkine atama işlemi.
5.Kullanıcıdan ikinci sayıyı iste
6.Kullanıcının girdiği ikinci sayıyı diğer değişkene ata
7.İki sayıdan büyük olanı tespit etme
8.Büyük olan sayıyı bulduğumuz için diğer sayının küçük olandır. Artık
büyük sayıyı küçük sayıya bölme işlemi
9.Bölüm sonucunu ekrana yazdıralım.
10.Dur
Evet gördüğünüz gibi problemin çözümü için 10 tane adımdan oluşan bir
algoritma yazmış olduk. Şimdi bunun kodlarını yazalım. Visual studio ortamına
geçip bir console projesi oluşturalım. Projenin adı BolmeIslemi olsun.
Proje şablonu olarak Console seçelim.
Kodlarımızı main içerisine yazmamız gerekecektir. Klavyeden kullanıcı
tarafından girilen değerlerden büyük olan küçük olana bölünür. Burada bulunan
bölüm değeri sonuç değişkeninin içerisine atanır.
Eğer ondalıklı değerlerin ekranda görülmesi sırasında veri kaybı yaşanmasını istemiyorsak böyle bir durumda sonuç değişkeninin ondalıklı değerleri tutabilmesi için o tipten bir değişken tanımlamamız gerekecektir. Değişkeni tanımlarken değişken tipini double ya da float olarak belirtmemiz durumunda sonuç ondalıklı ise herhangi bir veri kaybı gerçekleşmeyecektir. Double ile float tiplerinin arasındaki fark bellekte kapladıkları alanlardır. Double bellekte 64 bit yer kaplarken float 32 bit yer kaplıyor.
Bu makalemizde yeni bir algoritma örneği yazmış olduk. Bir sonraki makalemizde görüşürüz. İyi Çalışmalar. :)
YanıtlaSilAlgoritma yazmak çok karışık işlemlerin kolay bir şekilde yapılabilmesine olanak sağlar. Herhangi bir probleme karşı algoritma yazmak problemin çözümüne çok daha kolay bir şekilde ulaşmanızı sağlar. Algoritmalar bir sorunun çözümünün teorik olarak hazırlanmasıdır denilebilir. Bir örnek vermek gerekirse büyük e ticaret web sitelerine girdiğinizde incelediğiniz ürünün biraz düşük fiyatlısı, biraz pahalısı, ürünle eşdeğer diğer ürünler ve ürün kategorisiyle alakalı diğer ürünlerin gelmesini sağlayan kodlar bir algoritma kurularak yazılmıştır.