24 Şubat 2019 Pazar

Doğum Günü Müziğini Console Projesinde Çaldırma


Happy Birthday müziğini C# üzerinde dinlemenin keyfini yaşayacağız. 

Happy Birthday Müziği Notaları

do-do-re-do-fa-mi
do-do-re-do-sol-fa
do-do-incedo-la-fa-fa-mi-re

do-do-si-sol-la-sol


Notaların harf karşılığı ise aşağıdaki gibidir.








Bu notaların frekansları ise aşağıdaki gibidir. Bir frekansta ses çaldırmak gerekir ki bu frekansları aşağıdaki siteden öğrenebiliriz.

















C harfin karşılık gelen nota Do notası olup Do notası 130.82 ile 1046.5 aralığında frekans değeri alabilmektedir.


Happy Birthday Kodları aşağıdaki gibidir.






1 yorum:

  1. Hocam merhabalar.
    Bende arduino kartlar için çok emek harcanmış bir kod var.
    Happy birthday melodisini solo mono bass olacak şekilde aynı kod içinde alt alta yazarak tek bir karttan aynı anda 3 farklı enstrümandan çıkıyormuşcasına güzel bir kod.
    Bu melodi polifonik tarzda yapılmaya çalışılmış.
    Ve bu kod esp8266 diye adlandırılan bir kart için yazılmış.
    Bende ise adetli olarak bolca elimde esp32 kart olduğundan kod benim kartta çalışmadı.
    Bende oturup her bir notayı solo mono bass 3 farklı şekilde alt alta sırasına göre uyarladım.
    Ancak müzik bilgim kısıtlı oldugundan vuruşları muhtemelen yapamamışımki kodu yükledikten sonra çıkan seslerin alakası bile yoktu...
    Tamda bu sıralarda sizin kod açıklama bloğunuza denk geldim.
    Kodum şöyle




    YanıtlaSil

SQL Server ve SQL Server Management Studio Kurulumu

Merhaba arkadaşlar, bu makalede SQL Server kurulumunu inceleyeceğiz. Öncelikle kurulum yapmak istediğimiz bilgisayarın işletim sistemine bak...